Monday, July 7, 2014

Kunjungan ke Sekolah Pendidikan Khas




Pada 19hb Jun baru-bari ini, saya (Guru Pemulihan Khas) dan Cikgu Vincent (Guru Linus) telah mengunjungi Sk.Pekan Tongod untuk mendapatkan maklumat pertukaran sekolah anak murid saya. Ini berkaitan mengenai 3 orang anak murid saya yang sebelum ini telah menjalani "outreach" di Klinik Kesihatan Tongod berikutan masalah dalam pembelajaran. Oleh yang demikian, kami telah melakukan satu kunjungan ke Sk. Pekan Tongod untuk mengetahui prosedur kemasukan dengan lebih lanjut. Kunjungan waktu pagi ini ditemani oleh 2 orang ibu bapa murid saya yang turut serta. Sengaja saya menjemput ibu bapa ini supaya mereka dapat mengetahui lebih lanjut sekiranya anak mereka bersekolah di sini.

Hasil kunjungan, ibu bapa amat berpuas hati tentang silibus pengajaran yang telah diterangkan oleh Ckg. Mestan (Guru Pendidikan Khas). Walau bagaimanapun, faktor kenderaan telah menjadi masalah utama untuk menghantar anak mereka ulang-alik setiap pagi ke sekolah ini yang jaraknya sejauh 9km dari rumah berbanding sebelum ini yang hanya berjalan kaki ke sekolah.

Ckg Mestan telah memberikan beberapa contoh borang yang perlu dilengkapkan sebelum datang mendaftar. Pihak sekolah kami mengucapkan berbanyak terima kasih kepada pihak Sk.Pekan Tongod (Sektor Pendidikan Khas) kerana sudi meluangkan masa bagi pertemuan ini. Terima kasih.



 Saya diberi taklimat oleh Ckg Mestan



  Penerangan dengan lebih lanjut kepada ibu bapa oleh Ckg Mestan


 Ckg Vincent berbincang dengan Ckg Rebecca (Guru Pendidikan Khas)


 Salah seorang murid Pendidikan Khas sekolah ini belajar
Murid : L = Coleng
Saya : hahaha
 Moral : Murid Pendidikan Khas sangat lucu..


2 orang anak murid saya bakal belajar di pendidikan khas


Contoh surat dan borang yang perlu dilengkapkan





No comments:

Post a Comment